|
|
|
|
|
|
|
|
Bullerplank i sluttningen ner mot Fyrisån på åns södra sida. (Bild-ID: e4-0188) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De nu färdiggjutna broarna över Fyrisån, sedda från den nya sträckningen av Lv290. (Bild-ID: e4-0189) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Full fart på arbetena på båda sidor om ån. På norra sidan kan den blivande motorvägen ses som ett grått streck över de gröna fälten. (Bild-ID: e4-0190) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Broarna över Fyrisån sedda från f.d. Lv290, ungefär samma position som bilden från 7 mars 2004. (Bild-ID: e4-0191) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den gamla Lv290 har rivits upp och här på östra sidan om den nya motorvägen återställts till åkermark. (Bild-ID: e4-0192) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fordonstrafik förbjuden på den återbildade åkermarken. Busshållplatsbänken till vänster verkar ha hamnat lite på kant i tillvaron när inga bussar längre kör här. (Bild-ID: e4-0193) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gång- och cykelbana är det tydligen här, rakt ut på fältet... (Bild-ID: e4-0194) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En grävmaskin lägger ut stora jord- och stenmassor på platsen där Lv290 tidigare passerade motorvägsbygget. (Bild-ID: e4-0195) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ett hus, mellan trafikplats Fullerö och Fyrisån, som har hamnat ganska nära den nya vägen. (Bild-ID: e4-0196) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vy från f.d. Lv290 på östra sidan om bygget upp mot trafikplats Fullerö. (Bild-ID: e4-0197) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dumprar i skytteltrafik kör jord- och stenmassor i närheten av Fyrisån. (Bild-ID: e4-0198) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Broarna över fyrisån sedda från f.d. Lv290 något närmare Storvreta än tidigare. (Bild-ID: e4-0199) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gång- och cykelbanan mitt i bild och f.d. Lv290 till vänster, nu båda grusvägar. Vy söderut. (Bild-ID: e4-0200) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den upprivna gång- och cykelbanan längs f.d. Lv290. Vy norrut. (Bild-ID: e4-0201) |
|
|
|
|
|
|