|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0711) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0728) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0500) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0501) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0502) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0503) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0504) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0505) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Bild-ID: e4-0506) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De båda vägportarna för gamla Almungevägen vid Kumla. (Bild-ID: e4-0370) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vägportarna för gamla Almungevägen vid Kumla står färdiga och vägen under har tagits i bruk. (Bild-ID: e4-0297) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trots att motorvägen här går i marknivå läggs gamla Almungevägen i vägport under motorvägen. Dock blir fordonshöjden begränsad till 3,4 meter. (Bild-ID: e4-0298) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finplanering av slänter strax norr om Kumla. Längre norrut ser vi att belysningen börjar komma på plats. (Bild-ID: e4-0299) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vägportarna vid Kumla är nu färdiggjutna. (Bild-ID: e4-0101) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Någon typ av (isolerande?) matta på "taket" till vägporten. (Bild-ID: e4-0102) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den östra av de två vägportarna, vy norrut. (Bild-ID: e4-0103) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ett vägbygge kräver mycket planering av vattenhantering. (Bild-ID: e4-0104) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vägportar vid Kumla utefter den gamla sträckningen av Lv282. Den västra vägporten är färdiggjuten och är något bredare på sydsidan för att få plats med avfarten till den näraliggande trafikplats Kumla. (Bild-ID: e4-0067) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Som föregående bild, bebyggelse i Kumla i bakgrunden. Den östra vägporten är inte färdiggjuten. (Bild-ID: e4-0068) |
|
|
|
|
|
|
|