![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0045m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Projektets sydligaste bro byggs utanför Danmark. Den kommer att användas av trafik från Stockholm som skall lämna E4:an och köra in i Uppsala. (Bild-ID: 55-0045) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0046m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Vy norrut från samma plats som föregående bild. Byggena vid trafikplats Kumla kan skymtas längre bort längs vägen. (Bild-ID: 55-0046) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0044m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Den södra bron i rondellen i blivande trafikplats Kumla byggs. (Bild-ID: 55-0044) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0047m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Bron i trafikplats Kumla igen, fast nu från motsatt håll jämfört med ovan. (Bild-ID: 55-0047) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0048m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Grop bredvid bron i föregående bild. Här nere skall motorvägen passera. Väg 282 har en tillfällig förbifartsväg som går bakom betongblocken på andra sidan gropen. (Bild-ID: 55-0048) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0043m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Motorvägsbygget på fältet utanför Norrby i riktning söderut mot Kumla och Danmark. (Bild-ID: 55-0043) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0042m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Färdiggjutna vägportar vid Stångby utanför Slavsta. (Bild-ID: 55-0042) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0040m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Arbeten i närheten av museijärnvägen Lennabanan. (Bild-ID: 55-0040) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0041m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Vy in mot Uppsala och Slavsta. Den nya vägen skall passera hitom jordvallen. Lännabanans korsning med Björnbärsgatan i slutet av Fålhagsleden kan skymtas till höger i bild. (Bild-ID: 55-0041) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0039m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
En mindre väg från Årsta ut mot Skölsta läggs ner under motorvägen. (Bild-ID: 55-0039) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0037m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Norrhällbyvägen schaktas ner för att passera under motorvägen. Bild in mot Uppsala (Vaksala kyrka till höger i bild, domkyrkan kan skymtas mitt i bild). Till vänster ser man också bullervallarna mot bostadsområdet närmast motorvägen. (Bild-ID: 55-0037) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/f/0038m.jpg) |
![](/im/tom.gif) |
Vägbygget och hagmarker i utkanten av Årsta, en bit söder om platsen för föregående bild. Vaksala kyrka kan skymtas mitt i bild. (Bild-ID: 55-0038) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
![](/im/tom.gif) |
|